StudentWeetRaad schrijft adviezen voor maatschappelijke partners. Deze adviezen zijn terug te lezen op de website. Wil je graag een printbare versie van een advies? Neem dan contact met ons op.
Juni 2022
- Gemeente Amsterdam – De ondersteuning van de Gemeente Amsterdam bij mbo-studenten met geldproblemen, armoede en schulden
- Hobéon – Studentenwelzijn
- Tumult – Welke elementen maken een methode voor docentprofessionalisering (van mentoren) effectief?
December 2021
- Mevolution – Hoe brengen we scholen in kaart die geschikt zijn voor een samenwerking met Mevolution?
- ELANCE Academy – Hoe kan de mentale gezondheid van meiden op de middelbare school door middel van een training verbeterd worden?
- Hogeschool van Amsterdam – Inzicht in studentwelzijn door learning analytics voor preventie van studie uitval
- Qpido – Wat zegt de literatuur over genderincongruentie bij de doelgroep 12 tot 23 jaar?
Juni 2021
- Mindset Movers – Hoe kunnen basisschoolleerlingen het beste omgaan met depressieve gevoelens?
- HvA – Wat zijn de nieuwste onderwijskundige inzichten betreffende Learning Analytics?
- Qpido – Factoren die een rol spelen bij het zoeken van hulp na het meemaken van seksueel geweld bij jongeren
December 2020
- ELANCE Academy – Wat zijn de factoren die bijdragen aan de mentale gezondheid van studenten in de leeftijd 17-25 jaar?
April 2020
- Altra – Welke elementen uit cognitieve gedragstherapie zijn geschikt voor de virtual reality methodiek?
- Melior Advies – Hoe kan een schoolleider een actieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van M1 naar een M2-team?
- Mindset Movers – In hoeverre draagt een positieve benadering van sporten en bewegen bij aan het gevoel van eigenwaarde, conflictoplossend vermogen en mate van assertiviteit bij kinderen van 7-12 jaar?
December 2019
- Europaschool – Op welke manier kunnen nieuwe rekenvaardigheden worden aangeleerd aan leerlingen van groep 3 tot en met groep 8 die de Nederlandse taal nog niet kennen?
- Kennisland – Op welke manier kan een docent het zelfbeeld van studenten positief beïnvloeden in een diverse klas op het mbo?
- Kindergarden – Welke basisprincipes kan Kindergarden bij een peuterplusprogramma als uitgangspunt gebruiken om peuters (3-4 jaar) cognitief meer uitdaging te bieden, rekening houdend met de balans tussen
ontwikkelend leren en ontwikkelend spel?
Juni 2019
- School2Care – Welke factoren bevorderen de behandelmotivatie? En hoe kan School2Care hierop inspelen?
- Elance Acadamy – Wat zijn de risico- en beschermende factoren van social media op meisjes tussen 12 en 18 jaar?
April 2019
- ROC Horizon – Hoe kan met behulp van moderne technologie toekomstbestendig onderwijs voor het MBO worden vormgegeven?
December 2018
- Tumult Edutrainers – Wat zijn motiverende en effectieve componenten op het gebied van E-learning en hoe kunnen die het beste ingezet worden door docenten?
- Kennisland – Welke manier kan een opdracht in een rijke, levensechte leeromgeving een succes zijn voor een student?
Juni 2018
- LOC – Beste aanpak voor cliëntgericht werken en het trainen van professionals in de jeugdzorg.
- Elance Acadamy – Wat zijn de beschermende factoren in de ontwikkeling van ‘self-efficacy’ bij meisjes tussen de 12 en 18 jaar oud?
- Dance4life – Wat werkt (best practices) betreft peer to peer educatie (bij jongeren tussen 12 en 16 jaar in westerse samenlevingen) bij het geven van voorlichting over seksuele gezondheid?
April 2018